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FIBA since 1996

FIBA Consulting AG was founded in 1996. We advise small to large SME companies as well as entrepreneurial families throughout the German-speaking part of Switzerland and support them in management consultancy and fiduciary matters. Additionally, we offer a comprehensive range of real estate services.

In this way, we live our five fundamental values of partnership, trust, transparency, appreciation and sustainability every day. The top priority of the entire team, besides a long-term relationship, is the complete satisfaction of our clients. To ensure this is always at the highest level, we have also joined professional associations that are committed to the same values.

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Employees are at your service

Values

Partnership, trust, transparency, appreciation and sustainability

Focus

Management consultancy, fiduciary services, real estate services, family office

Experience meets networking

Our long-standing employees have accompanied many of our clients in their entrepreneurial activities from the early years to the present day. Our clients benefit from this broad experience and networking in a wide range of disciplines. Many appreciate the comprehensive support from a single source and benefit from it on their way to success.

 

We have internalised entrepreneurial thinking and identify with each and every one of our clients. We understand their individual needs and, as a team, also find extraordinary solutions for very specific challenges. At our regular team meetings, we exchange ideas across the divisions and make use of the wide-ranging know-how of all consultants.

Our team

Experience meets competence

Our team consists of experienced and long-standing management consultants who will focus entirely on you and your company.

Mission Statement

Die FIBA Consulting AG richtet ihr unternehmerisches Handeln nach folgenden Werten aus:

 

  • Fairness, Partnerschaft und Teamwork

  • Ehrlichkeit, Transparenz und Wertschätzung

  • Respekt, Vertrauen und Verlässlichkeit

  • Qualität und Leistungsbereitschaft

  • Verantwortungsbewusstsein für Umwelt und Gesellschaft

 

Wir bieten unseren Mitarbeitenden ein positives Umfeld und die Zusammenarbeit basiert auf fairen sowie leistungsorientierten Arbeits- und Anstellungsbedingungen. Wir setzen grosses Vertrauen in jeden einzelnen, unterstützen eine hohe Selbstständigkeit in der Arbeit und begleiten unsere Mitarbeitenden in ihrem fachlichen als auch persönlichen Wachstum. Weiter sind uns Teamgeist und «Wir-Gefühl» wichtig, weshalb wir Wert darauflegen, stets Raum für den individuellen Kontakt und persönlichen Austausch zu schaffen.

 

Nach aussen orientieren wir uns als Dienstleister an den Bedürfnissen unserer Kunden. Wir verpflichten uns, stets in deren Interesse zu handeln und unsere Kunden nach bestem Wissen und Gewissen zu beraten. Wir kommunizieren, auch in schwierigen Situationen, immer transparent und lösungsorientiert. Die Zufriedenheit unserer Kunden ist das höchste Gut und unsere Dienstleistungen sollen für sie einen Mehrwert generieren. Mit diesem Ziel vor Augen engagieren wir uns mit hoher Leistungsbereitschaft für unsere Kunden: professionell, beziehungsorientiert und mit einem langfristigen Fokus.

 

So sind wir ein zuverlässiger, partnerschaftlicher und kompetenter Dienstleister in den Hauptsegmenten Treuhand, Unternehmensberatung und Immobilien. Den zukünftigen gesellschaftlichen Entwicklungen und Herausforderungen nehmen wir uns proaktiv an und sind uns unserer diesbezüglichen Verantwortung bewusst.

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